Deze foutmelding betekent dat het certificaat van uw eID niet herkend wordt door uw browser.


Meestal betekent dit dat u de cache van uw browser dient leeg te maken.
U kan dit testen door in uw browser een Incognito tabblad te openen en met dit incognito tabblad aan te melden op www.immo-connect.be en daar uw eID proberen koppelen. 

Als het in het incognito tabblad werkt, dan zal je jouw cache moeten leegmaken.


Mocht u de mogelijkheid hebben om dit in een andere browser te testen raden we aan om Firefox te gebruiken. 

De Belgische overheid heeft een officiële eID extensie gemaakt voor Firefox, deze extensie in combinatie met een incognito tabblad verhelpt deze foutmelding. Voor Mac-gebruikers raden we sowieso aan om de Firefox methode te gebruiken.


Mocht dit het probleem voor u niet oplossen, kan u best even uw computer heropstarten met uw eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten laten tijdens het herstarten. Na het opnieuw opstarten, opent u opnieuw de browser.


Als uw eID nog steeds niet verbonden kan worden kan u best even testen of uw eID herkend wordt door de eID Viewer https://eid.belgium.be/en. Indien uw eID hier niet herkend wordt dan ligt het probleem bij uw eID software of aan uw eID-kaart zelf. In uitzonderlijke gevallen dient u eveneens na te gaan of uw antivirus/firewall de verbinding niet tegenhoudt.

Indien het na bovenstaande stappen nog steeds niet lukt, dient u wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
Dit doet u door opnieuw alle browservensters volledig af te sluiten, de eID-viewer te openen en bovenaan te klikken op het derde tabblad ‘Certificates’.
Vervolgens selecteert u uw naam met ‘Authentication’ erachter; u vinkt onderaan het vakje aan bij ‘Always validate certificate trust’ en klikt op ‘Validate now’. U herhaalt deze stappen voor uw naam met ‘Signature’ erachter.


Lukt het nog steeds niet dan raden we aan om het eens op een andere computer te proberen gezien bedrijfscomputers vaak streng beveiligd zijn staan ze bepaalde functies niet toe.


Indien aanmelden nog steeds niet lukt, stuur een mail naar onze helpdesk met een printscreen van uw volledige scherm van de foutmelding waarop u vastloopt.