De eerste persoon die zich voor een organisatie aanmeldt, zal de beheerder worden van de organisatie in Immo-Connect. Idealiter is dit de zaakvoerder.
Hij/zij beheert het profiel van de organisatie en kan/moet medewerkers toevoegen/bevestigen.
Een uitgebreide uitleg kan je hier vinden.
Om een medewerker toegang te geven tot KadasterFinder, dient die medewerker eerst zelf te beschikken over een Immo-Connect account.
- De medewerker surft naar www.immo-connect.be en klikt op “Aanmelden”.
- Daar kiest de medewerker voor “Een nieuwe Immo-Connect account aanmaken”.
- Hij/zij volgt de stappen om zijn account te creëren.
- Zo zal de medewerker zijn/haar account dienen te activeren.
- De volgende stap is het inlezen van de eID, zo worden de nodige erkenningen opgehaald en zal de medewerker later ook kunnen inloggen met eID.
Nadat het profiel vervolledigd is, dient de medewerker de organisatie toe te voegen. De medewerker zal voor deze organisatie (indien reeds door de zaakvoerder aangemaakt) op “wachten op bevestiging” komen te staan.
De beheerder dient zich vervolgens aan te melden op www.immo-connect.be en de medewerker te bevestigen binnen de organisatie:
- Na aanmelding, klikt u rechtsboven op uw naam en kiest u "Mijn organisaties".
- Er zal een oranje aanduiding zijn op uw overzichtspagina wanneer er medewerkers op “wacht op bevestiging” staan.
- U kunt hier op klikken om u onmiddellijk naar deze pagina te begeven.
- U klikt op de knop “wacht op bevestiging” en dient de medewerker binnen de organisatie te bevestigen.
- U kan hierbij kiezen of u de medewerker ook beheerder wilt maken en u kan de medewerkersinformatie aanpassen.
Op het volgende scherm zal u de toegangsrechten voor de geregistreerde tools kunnen instellen.
Dit kan natuurlijk enkel op voorwaarde dat de medewerker de eID kaart gekoppeld heeft aan zijn/haar profiel en over de nodige erkenningen beschikt.